Prawa do pomysłu i poprawka do Ami Fusilli.

Ami Fusilli wykonane wg wzoru można sprzedawać wyłącznie w celach charytatywnych.

Uwaga, ponieważ otrzymuję wiele zapytań, rozwiewam wszystkie wątpliwości dotyczące wzoru na AmiFusilli. Początkowo zamieściłam we wzorze moją standardową notkę na temat praw autorskich. Pomysł na stworki inspirowany jest akcją charytatywną. Stąd zainteresowanie, aby można było sprzedawać je w celach charytatywnych. Były różne pomysły, w tym przeznaczenie wzoru na wyłączność. Myślę jednak, że nie warto go w ten sposób ograniczać. Ostatecznie wprowadziłam więc zmianę: rzeczy wykonane wg wzoru można sprzedawać, ale wyłącznie w akcjach i celach charytatywnych.

Zdarzyło się również zapytanie dotyczące pozwolenia o powielenie pomysłu. Ktoś chciał zrobić inne zwierzątka i je sprzedawać dla swojego zysku. Miałam niezłą zagwostkę co odpowiedzieć.

Zastrzegam prawo do pomysłu?

Mimo, że sama wpadłam na stworzenie Ami Fusillek, to podaję się za autorkę jedynie wzoru. AmiFusilli to mój pomysł, ale nie wymyśliłam i nie napisałam wzoru na AmiFusilli żyrafę, słonia czy inne zwierzątka. Czy mogę komuś zabronić je robić? Czy mogę wymagać, aby przy każdym zwierzątku było moje logo? Zahacza to o problem tzw. utworu zależnego i inspirowanego, który powinien być rozpatrywany indywidualnie. (O czym wiem stąd.) Teoretycznie powinnam również rozpatrywać osobno każdy przypadek. Ale nie będę tego robić. A jeśli stworzysz własny wzór na AmiFusilli niech się różni trochę bardziej niż o dwa oczka w rządku, ok?

Jeśli chodzi o AmiFusilli to przecież tylko kwestią czasu jest wymyślenie innych zwierzątek w tym stylu. Czego robić nie mam w planach. Chyba, że wpadnie mi do głowy jakiś pomysł 😉 Inspirujcie się więc śmiało, a z wytworami tej inspiracji róbcie co chcecie. Będzie mi jednak bardzo miło jeśli wspomnicie wtedy mojego bloga. Tak jak ostatnio fajną żyrafkę zrobiła:
http://magdalenapikula.pl/malenka-istotka/

A jak zbijecie na nim fortunę, to podzielcie się kasą 😀

Przypominam, że wzór znajdziecie TUTAJ.

2 uwagi do wpisu “Prawa do pomysłu i poprawka do Ami Fusilli.

Skomentuj

